Intervija ar kriptogrāfijas ‘Optimist’ Braienu Kelliju: Bitcoin joprojām tiek novērtēts par 50 procentiem zemāk

Šī intervija ir rediģēta un saīsināta.

Raksta autors "Bitcoin Big Bang – kā alternatīvās valūtas gatavojas mainīt pasauli," Braiens Kellijs sevi dēvē par optimistu, kad runa ir par kriptovalūtu nākotni. CNBC ievērojamais komentētājs, kurš ir arī digitālās valūtas ieguldījumu firmas dibinātājs un izpilddirektors BKCM LLC, analizē tirgus ikdienā un mēdz būt 50% taisnīgs “tirdznieciski”.

Mēs tikāmies ar Braienu Kelliju kriptogrāfijas finanšu konferencē Šveicē un runājām par Bitcoin ETF, nākamo finanšu krīzi un labākajiem un sliktākajiem darbiem vienlaikus.

Katrīna Rosa: Visredzamākais jautājums jums ir tas, kā 2019. gads izskatīsies kriptogrāfijas nozarē?

Braiens Kellijs: Tas ir lielisks jautājums! Triljonu dolāru jautājums. Es domāju, ka tas būs labāks par 2018. gadu, kas ir diezgan zems latiņš.

CR: Runājot par ko?

BK: Man kā investoram galvenā problēma ir cena. Es skatos uz cenu un saku, ka mēs esam redzējuši trīs vai četrus šāda veida uzplaukuma un krituma ciklus Bitcoin. Ja paskatās pēdējos divus, mēs ejam apmēram to pašu ceļu, kāds mums ir bijis, kas nozīmē, ka esam kaut kur tuvāk beigām. Mums varētu būt vēl viena kritiena zemāka – tas mani nemaz nepārsteigtu.

CR: pazeminiet 3000 USD?

BK: Protams.

Tas mani nepārsteigtu, ja tā [Bitcoin cena] sasniegtu 1500 USD.

CR: Un jūs uzskatāt, ka tas būs īstermiņā?

BK: Es domāju, ka ļoti īstermiņā. Un es domāju, ka mēs tuvojamies beigām. Lūk, lieta, ka pārdevēji, kurus mēs nesen redzējām, ir gandrīz piespiedu pārdevēji. Dažiem vadītājiem bija jāpiesaista nauda, ​​jo viņi saka, ka viņi “to visu laiku nevar turēt kriptogrāfijā”. Tās ir beigu pazīmes. Es nezinu, vai ir klāt [cikla beigas], vai arī tas ir mazliet zemāk, bet tās ir beigu pazīmes.

2019. gadā, ja es to skatos, galvenā uzmanība tiks pievērsta valūtai – Bitcoin, Litecoin, daži no tiem – jo mums pasaulē ir diezgan liela ģeopolitiskā spriedze.

CR: Un jūs uzskatāt, ka tas veicina cenu?

BK: Jā. Mēs sākam redzēt, ka daži globālie makroekonomikas spēlētāji izmanto Bitcoin kā alternatīvu savai zelta pozīcijai vai kā risku ierobežot pret valūtas svārstībām un svārstībām.

CR: Bitcoin vietā tiek izmantots zelts?

BK: Jā.

CR: Bet vai tas ir pietiekami stabils?

BK: Nē (smejas).

Bet viņi nemeklē stabilitāti, vai ne? Viņi meklē drošu patvērumu, kas nav saistīts ar visiem citiem aktīviem. Tātad ieguldītājam un spekulantam stabilitāte patiesībā nav tā, ko vēlaties.

Jūs vēlaties šo svārstīgumu, jo jūs mēģināt iegūt labu atdevi. Jūs mēģināt iegūt kaut ko tādu, kas nav saistīts ar visu pārējo. Un tas turpinās līdz 2019. gadam, un tas sāk kļūt par cenu kotēšanas un citēšanas pamatlīdzekli investīciju kopienā..

BKCM

Viens no gaidītākajiem notikumiem kriptogrāfijas nozarē ir Bitcoin ETF apstiprināšana, kas vēl nav noticis, neskatoties uz daudzajiem mēģinājumiem. Tikai pagājušajā gadā uzņēmumiem un iestādēm patīk NYSE, VanEck, SolidX, Proshares un interneta uzņēmēji – brāļi Winklevoss (kuru pirmais mēģinājums 2017. gadā izgāzās) visi vērsās Amerikas Savienoto Valstu vērtspapīru un biržu komisijā (SEC), bet tika noraidīti vai gaida lēmumu.

Jaunākā attīstība šajā jautājumā ir SEC pārskats par NYSE Arca ’s Bitcoin ETF noteikumu maiņas priekšlikums 11. februārī. Priekšlikums ierosina “iekļaut un tirgot Bitwise Bitcoin ETF Trust akcijas saskaņā ar NYSE Arca noteikumu 8.201-E”. Tas varētu izrādīties pozitīvs tirgum, ņemot vērā SEC komisāra Roberta Džeksona juniora jaunāko paziņojumu. 6. februārī, runājot ar Vašingtonas DC publikāciju Roll Call, viņš teica: “Galu galā, vai es domāju, ka kāds apmierinās standartiem, kurus mēs tur esam noteikuši? Es tā ceru, jā, un es tā domāju. ”

CR: Vēl viens ļoti svarīgs jautājums jums – vai 2019. gadā būs ETF?

BK: Nav nošauts.

CR: Es to ievietošu virsrakstā! “2019. gadā ETF nav uzņemts,” saka Braiens Kellijs.

BK: Tas ir labi! Es derētu pret to. Es nedomāju, ka tas notiks šogad. Ir pārāk daudz neatrisinātu problēmu, kuru atrisināšana prasīs vairāk nekā gadu un pirms SEC būs apmierināts ar notiekošo.

CR: Par kādu laika periodu mēs runājam?

BK: Es domāju, ka 2020. gads ir ļoti labs kadrs.

CR: Izklausās daudzsološi! Bet lielākajiem uzņēmumiem, piemēram, ShapeShift un Consensys, pēdējā laikā nācās atlaist daudz darbinieku. Ko tas norāda?

BK: Tā ir daļa no nogatavināšanas procesa. Mēs visi aizķērāmies lielajā burbulī. Tas nozīmē, ka tā ir tikai ļoti dabiska procesa sastāvdaļa. Diemžēl ir daži ļoti labi cilvēki, kurus nācās atlaist tikai tirgus apstākļu dēļ.

Šobrīd tas nejūtas lieliski, bet tas padarīs nozari spēcīgāku.

CR: No tirdzniecības viedokļa, kādas ir galvenās bullish un bearish tirgu pazīmes vai rādītāji?

BK: Jūs skatāties uz apakšu un virsotnēm.

Es atceros, ka novembrī un decembrī – un pat atklāti sakot – pirms gada janvārī – es katru dienu saņēmu tālruņa zvanus, piemēram, “Kā es varu iekļūt jūsu fondā?” “Man tajā jāiedziļinās.” Mēs [BKCM LLC] veicam ikmēneša ierakstu, un tas nav kaut kas, ar ko jūs katru dienu nodarbojaties.

Tas notika pīķa laikā. Apakšā tālrunis nezvana. Tas ir tieši pretējs. Eiforija, ko mēs redzējām pagājušajā gadā, ir pesimisma spoguļattēls, ko mēs redzam tagad. Tātad tas, ko vēlaties meklēt apakšā, ir ārkārtējs pesimisms.

CR: Vai jūs runājat par tehnisko analīzi?

BK: Noskaņojums, tiešām.

CR: Un kā ar fundamentālo analīzi? Kā tā meklē kriptogrāfijas nozari?

BK: Tas ir interesanti! Mums ir patentēts modelis, kas cilvēkiem piešķir patieso vērtību.

Pašlaik Bitcoin ir aptuveni par 50 procentiem nepietiekami novērtēts.

Tātad, jums varētu būt ievērojams otrādi. To sakot, mēs to esam redzējuši pāris reizes pēdējā gada laikā. Mēs to redzējām 2018. gada aprīlī – milzīgs skrējiens Bitcoin.

Un to es runāju par sentimentu. Tātad, tirgus noskaņojums ir noslīdējis Bitcoin cenu krietni zem tā, ko jūs uzskatītu par patieso vērtību – vai vismaz to, ko es uzskatu par godīgu. Un tā ir vēl viena pazīme, ka esam tuvu apakšai.

CR: Kā kriptogrāfijas tirgu analīze atšķiras no tradicionālo finanšu tirgu analīzes?

BK: Noskaņojums gudrs, nav atšķirības. Cilvēki ir cilvēki. Bailes un alkatība, uzplaukumi un krūtis. Runājot par to, kā cilvēki tirgo tirgus, kā cilvēki reaģē uz cenu izmaiņām – arī nav atšķirības.

Bet no fundamentālās puses ir ļoti liela atšķirība. Tas, iespējams, ir tuvāk ārvalstu valūtas analīzei, kur analizējat piedāvājumu un pieprasījumu un to, kas ietekmēs piedāvājuma un pieprasījuma faktorus.

Tradicionālajā valūtu pasaulē piedāvājumu un pieprasījumu var ietekmēt centrālās bankas. Kriptogrāfijas pasaulē piedāvājumu-pieprasījumu šajā brīdī ietekmē kalnraču piedāvājums, salīdzinot ar investoru pieprasījumu. Tātad, tas ir nedaudz savādāk.

Kriptogrāfijas valūtu analīzei ir liela mācīšanās līkne. Nav tā, ja analizētu aviosabiedrības vai auto industriju un varētu uzreiz pāriet un izmantot tos pašus rīkus – tie ir ļoti dažādi rīki.

CR: Un kā jūs sākāt finanšu pasaulē?

BK: Es sāku darboties kā viens no tiem kaitinošajiem zvanītājiem vēl 1990. gados. Un es to raksturotu kā labāko darbu sliktākajā darbā, kāds man jebkad bijis dzīvē.

CR: Vai jūs varat precizēt?

BK: Tas bija vissliktākais darbs, jo katru dienu es ienācu birojā. Es strādāju Lehman Brothers [Eds: Lehman Brothers bija ceturtais lielākais investīciju banka un globāls finanšu pakalpojumi uzņēmums ASV. 2008. gada septembrī tā iesniedza bankrota pieteikumu, kas, pēc daudzu domām, sāka pasaules ekonomikas krīzi]. Viņi man pasniegs 700 tālruņu numuru kaudzi – man vajadzēja iezvanīt divus tālruņus uzreiz. Mans vienīgais uzdevums bija – man nebija atļauts izvēlēties akcijas vai tamlīdzīgu lietu – savienot personu otrā galā ar brokeri.

IEKŠĒJA

Es to darīju visu dienu kā vasaras prakse, un tad es to izdarīju mazliet pēc absolvēšanas. Bet, neskatoties uz to, ka tas ir prātu nejūtoši garlaicīgs, tas man daudz iemācīja pārdošanu un cilvēku mijiedarbību. Tas mani pārāk daudz nemācīja par akciju tirgu. Bet tas man deva patiešām labu pamatu tam, kā cilvēki domā par akciju tirgu un ieguldījumiem. Tur es sāku.

Tad es biju kapitāla daļu tirgotājs. Tad es izveidoju uzņēmumu ar nosaukumu MKM Partners, kas ir institucionāls brokeru tirgotājs. Pēc tam es izveidoju globālu makrofondu, kas nodarbojās ar ārvalstu valūtas tirdzniecību, un tas mani ieguva Bitcoin pasaulē.

CR: Cik reizes jums bija taisnība, veicot analīzi vai prognozes?

BK: Vispārīgi runājot, ja man ir taisnība, nedaudz vairāk nekā 50 procentus gadījumu, es uzskatu, ka tas ir labi. Ilgākā laika posmā, ņemot vērā tirdzniecību, man parasti ir taisnība apmēram 60 procentus laika – ir gan labi, gan slikti periodi. Bet cilvēkiem ir svarīgi to saprast…

Nav svarīgi, cik reizes tev ir taisnība un cik reizes tu kļūdies; ir svarīgi, cik daudz tu nopelni, kad tev ir taisnība un cik daudz tu zaudē, kad tu kļūdies.

Jums ir jābūt pareizai attiecībai. Jums varētu būt taisnība tikai 30 procentus laika, un jūs joprojām nopelnāt daudz naudas, ja vien trīs reizes vairāk veicat pareizās prognozes, kā arī zaudējumus..

CR: Jūs esat minējis, ka sākāt pie Lehman Brothers. Vai es varu jums pajautāt, pirms cik gadiem tas bija?

BK: 1991. gadā – pirms 28 gadiem. Ilgu laiku!

CR: Tātad, 17 gadus pirms 2008. gada finanšu krīze, pa labi? Vai jūs redzējāt kādas pazīmes, ka tas nāk?

BK: Kaut es varētu teikt, ka to redzēju. Es zināju, ka kaut kas nav kārtībā, bet es nevaru teikt, ka es to paredzēju.

CR: Vai esat redzējuši kādus nekustamā īpašuma burbuļa rādītājus [Eds: mājokļu un kredītu burbulis, ko lielākā daļa analītiķu sauc par 2008. gada finanšu krīzes cēloni]?

BK: Bez šaubām – nekustamais īpašums izskatījās kā burbulis! Ne pārāk atšķirīgs no tā, ko mēs redzējām ar kriptogrāfisko ICO burbuļu. Tātad, jā, jūs varētu redzēt nepatikšanas pazīmes. Problēma ar viņu redzēšanu ir tā, ka ir ļoti grūti paredzēt, kad viņi beigsies.

CR: Un, iespējams, patiesās sekas.

BK: Jā, reālās izmaksas. Man 2007. gadā, kad Bear Stearns [Eds: tagad vairs nedarbojas Ņujorkā bāzētā investīciju banka, vērtspapīru tirdzniecības un brokeru firma] saņēmis federālās rezerves, tas man bija pirmais signāls, ka kaut kas ir ļoti, ļoti nepareizi.

CR: Vai vispār ir iespējams paredzēt nākamo finanšu krīzi? Par vietni ir daudz virsrakstu draudošā lejupslīde un gaidāmā finanšu krīze. Vai mums vajadzētu sagatavoties pašiem sliktākajiem?

BK: Es gandrīz varu jums garantēt, ka mēs nonāksim citā recesijā. Nekad nav bijis laika perioda, kad mums nebūtu recesijas – tas ir tikai biznesa cikls. Jūs zināt, ka federālās rezerves dažkārt domā, ka tās var saīsināt biznesa ciklu. Bet galu galā jums būs vēl viena lejupslīde.

CR: Tas ir tikai tirgus darbības veids, pareizi?

BK: Jā, bet šis būs nedaudz savādāks nekā citi, kādi mums ir bijuši.

CR: Kā tā?

Jo tas, ko mēs pēdējā laikā esam darījuši, no privātajām bilancēm uzņemas visu risku un iekļauj tos valdības bilancēs. Un tāpēc tas ir ļoti atšķirīgs scenārijs. Un tas ir ļoti pozitīvi attiecībā uz kriptogrāfiju. Ja jūs domājat par to, kas atbalsta fiat valūtu – tā ir valdības pilnīga ticība un kredīts.

Ja valdības parādi ir tik tālu, ka viņi to nevar samaksāt, tad ir jautājums par valdības kredītu. Iespējams, vēlēsities meklēt alternatīvu valūtas veidu.

Tāpēc es nezinu, kad mums būs šī [recesija] – 2016. gadā es domāju, ka tas būs tās sākums.

CR: Vai jūs šobrīd redzat lejupslīdes sākuma pazīmes?

BK: Ir dažas pazīmes.

CR: Es pieņemu, ka nav galvenais?

BK: Ir dažas pazīmes – bet nē, ne lielas. Mana vilcināšanās ir tāda, ka es joprojām domāju, ka Federālajām rezervēm ir dažas iespējas piesaistīt, pirms mēs nonākam pilnīgā recesijā. Tātad, es domāju, ka vēl ir laiks – un es nezinu, vai tas būs gads vai trīs gadi – kur Federālās Rezerves centīsies izmēģināt virkni lietu, lai pārliecinātos, ka mēs nenonākam recesijā, un tas varētu pagarināt šo periodu.

CR: Un tas patiešām izskatās pozitīvi kriptogrāfijas nozarei!

BK: Pilnīgi! Es domāju, jūs zināt, sauciet mani par optimisti, bet tas izskatās ļoti pozitīvi.

Pat ja ir pazīmes, kas liecina par dibenu – kad visi saka, ka tas pazūd – to man patīk dzirdēt.

Ja visi piekrīt, ka kriptogrāfija vairs nedarbojas, tas ir laiks, kad es vēlos nopirkt.

Es nedomāju, ka kriptogrāfija izzudīs. Patiesībā es uzskatu, ka tas kļūst daudz vairāk par galveno aktīvu. Es domāju, ka nākamajos divos gados varētu redzēt Bitcoin – un es, ko es dēvētu par pārējām valūtām, iespējams, piecas vai sešas veida “tīras valūtas”, – es domāju, ka jūs varētu redzēt, ka nākamajos divos gados tām ir liela loma investoru portfelī.

Cointelegraph redakcijas komanda pateicas Braienam Kellijam un Kripto finanšu konference intervijai.